Novell!

Hej!
Jag ska börja skriva en novell och undrar om ni vill ha den på svenska eller engelska att det kanske ska vara svenska i handlingen och engelska när killarna pratar?
Exempel:
1. Jag hade slutat tidigare idag så jag öppnade dörren till mitt hus och kastade mig rakt i soffan och bara suckade ut när jag plötsligt hörde ett ljud att någon hade ramlat på övervåningen.
Jag reste mig upp i soffan med ett ryck.
Jag tänkte för mig själv att det säkert var en inbrottstjuv för ingen jag vet är hemma just nu. 
Jag tog en stekspade från köket där nere och började sakta gå upp för trappan när jag kom upp såg jag Harry ligga på golvet, till min förvåning. Han hade halkat på mattan.
Han tittade upp mot mig: - Uhm, hey babe.. I didn't thought that you were going to be home early today. I was gonna to suprise you. But wait, why are you holding frying pan?
Jag bara skrattade, hjälpte honom och och gav honom en stor kram.
 
2. 
Jag hade slutat tidigare idag så jag öppnade dörren till mitt hus och kastade mig rakt i soffan och bara suckade ut när jag plötsligt hörde ett ljud att någon hade ramlat på övervåningen.
Jag reste mig upp i soffan med ett ryck.
Jag tänkte för mig själv att det säkert var en inbrottstjuv för ingen jag vet är hemma just nu. 
Jag tog en stekspade från köket där nere och började sakta gå upp för trappan när jag kom upp såg jag Harry ligga på golvet, till min förvåning. Han hade halkat på mattan.
Han tittade upp mot mig: - Uhm, hej babe.. Jag trodde inte att du skulle vara hemma tidigt idag. Jag skulle överaska dig. Men vänta, varför håller du i en stekpanna?
Jag bara skrattade, hjälpte honom och och gav honom en stor kram.
 
Vilken ska jag ta? Engelska eller svenska?
Kommentera!

Kommentarer
Postat av: Ida

Exempel 1, det får det att låta mer verklighetstroget för att killarna pratar ju engelska, hoppas du har det bra, kram :)

2012-11-04 @ 15:32:55
URL: http://www.iwould.blogg.se
Postat av: Ellen

Jag tycker att du ska skriva på engelska för att det blir mer verkligt då;)

2012-11-06 @ 12:41:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0