London is my new home! Kapitel 2.

- Upp med dig nu! Vi ska gratta Melissa! Viskade mamma.
Jag vaknade yrvaken, men samlade mig och klev upp ur sängen.
Usch, jag var så trött!
Jag tog min pressent. Jag mamma och pappa gick till Melissas rum och började sjunga.
Ja må hon leva, ja må hon leva..
Melissa tittade trött upp, satte sig upp i sängen och knuggade sig i ögonen sen såg hon alla presenter och blev snabt piggare!
Hon verkade gilla min pressent och kramade om mig!
Vi gick ner och åt frukost alla förutom Melissa som fick frukost på sängen!
Efter frukosten sminkade jag mig och klädde på mig ett par ljusa jeans shorts och en rutig skjorta.
Sen skulle jag och Melissa till köpcentrumet!
Efter att vi kommit dit sprang nästan Melissa in till den första affären för att hon var så lycklig av att se så mycket kläder! Jag suckade lite efter henne men hängde på!
Plötsligt i butiken tvärsöver på andra sidan kunde jag se en kille med brunt hår, randig t shirt och shorts.
Vem var det nuigen?
Jo, just det!
Det var han i parken igår!!
Men det var inte bara där jag kände igen honom! Jag fick ögonkontakt med honom och han log lite.
Jag kunde höra Melissa ropa från affären, varför står du bara där? Kom nu!
Jag gick till henne och hon ville ha smakråd om en blus, den såg riktigt bra ut på henne! Så hon köpte den!
.
Efter att ha gått i några affärer satte vi oss på ett café och började fika.
Hon tog upp sin mobil och direkt såg jag hennes bakrund.
- Det var dom! Sa jag kanske lite högt!
Melissa bara stirrade på mig och sa.
- Vilka?
- Dom, jag såg dom i parken igår?
- Va? One Direction??
- Jaha, just det. Det var så dom hette!
- Driver du, va? När? Hur? Va??
- Ta det lugnt, jag gick förbi dom igår vid en fotbollsplan. Jag kunde inte komma på vilka dom var.
- Herregud, det är typ en gång i livet sånt händer!
- Nejdå, jag såg han. (Jag pekade på hennes mobilbakrund och på Louis). Han såg jag för ett tag sedan när du ropade på mig i affären!
.
Hon bara satt där med öppen mun och stirrade.
Jag skrattade till lite, men hon reagerade inte.
Hon måste vara i chock!
Några sekunder senare sa hon!
- Jag kan inte fatta det här!
- Fatta vad?
- Att du har sett One Direction två gånger! Det är min dröm!
- Vet du vad? Han kanske fortfarande är kvar i centrum.. Kom så kollar vi i några av kill butikerna?
- Ja!!!Ja! ja!!!!!!! Sa Melissa super glatt!
Vi har gått till 2 kill butiker nu och på den tredje.
Där såg jag något randigt igen, det var han! Och någon blond brevid!
- Melissa? Ropade jag.
- Ja Jessica??? Sa hon!
- Där är dom!
Melissa vände sig, så hon såg i min vinkel.
Hon var helt stel!
- Jag går fram till dom, kom nu!
Hon stod bara där stel. Det såg helt sjukt ut!
.
Jag börade att gå mot Louis och den blonda killen, som jag tror hette Niall!
- Ursäkta?
Båda två vände sig om och log mot mig.
- Ja? Sa båda nästan i kör.
- Ni är Louis och Niall va?
- Jadå, det är vi allt! Sa Niall med ett flin!
- Min syster är ett stort fan av er, hon står där borta!
Jag pekade på Melissa.
Dom skrattade lite och Louis sa.
- Jag kan se det! Haha!
- Haha, det är hennes födelsedag idag och hon skulle bli jätteglad om ni gick fram till henne!
- Absolut! Sa Niall och Louis instämde!
Dom började gå emot Melissa som fortfarande var i chock!
- Hej, hej! Jag är Louis!
- Och jag är Niall!
- He, he, Hej! Svarade Melissa!
Dom skrattade till lite gav henne sedan en kram och sa grattis innan dom gick till mig igen!
- Tack så mycket! Hon är säkert jätte glad! Sa jag.
- Haha, vad kul! Det är alltid roligt att träffa fans! Svarade Louis!
- Hon skäms säkert lite över sig själv just nu, hon har massor av frågor som hon skrivit ner! Sa jag.
- Men ring oss då, sa Niall och gav mig en lapp med hans nummer!
Jag log och sa tack!

Andra kapitlet nu, vad tycker ni såhär långt?
Alla snälla kommentarer uppskatas! :).




Kommentarer
Postat av: Bella

sv: Nej, det står ju att det kostar ;)

2012-05-27 @ 01:36:51
URL: http://bellasdesigns.blogg.se/
Postat av: Onenovdirection.blogg.se

Bra!! :)

2012-05-27 @ 09:51:41
URL: http://onenovdirection.blogg.se/
Postat av: Anonym

fyfan va bra!

2012-05-27 @ 17:13:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0